Reflektioner över några bibelord

Apg 4:12 "Och i ingen annan finnes frälsning; ej heller finnes under himmelen något annat namn, bland människor givet, genom vilket vi kunna bliva frälsta." -
Reflektion
Hur mycket du än söker bekräftelse, så kommer du alltid söka mer, för din törst släcks inte av världsliga ting. En partner kan inte göra dig lycklig, pengar kan inte göra dig lycklig, lägenhet kan inte göra dig lycklig, en snygg kropp kan inte göra dig lycklig. Bara Gud kan göra oss lyckliga och ge oss frid på insidan. Bara Gud direkt, inte gudstjänster, inte liturgier, bara Gud.

1Th 5:9 Ty Gud har icke bestämt oss till att drabbas av vrede, utan till att vinna frälsning genom vår Herre, Jesus Kristus
Reflektion
När jag inte förstår Skriften, när jag inte förstår Guds verk, såsom tillexempel skapelsen, så får jag inte bli bitter, eller arg på Gud, för att han gjort något obegripligt. Inte heller, får jag bli arg på Gud, för att vissa människor föds med sämre förutsättning. "Varför får vissa, leva i glans och överflöd hela livet, när andra föds i afrika och lever hela livet i död och svält?" Istället för att trakta efter svar i detta, måste jag lära mig att i allt söka Gud. Gud är alltid nära, och förr eller senare, kommer nog svaret på alla mina tvivel och på sådana här frågor som tynger och bedrövar mitt hjärta.

Heb 9:28
så skall Kristus, sedan han en gång har blivit offrad för att bära mångas synder, för andra gången, utan synd, låta sig ses av dem som bida efter honom, till frälsning.
Reflektion
Jesus uppenbarar sig när jag söker honom. Jag kan inte säga "Gud, om du finns, visa dig på något sätt" Jag måste aktivt börja söka Gud på ett eller annat sätt, så kommer Gud till slut uppenbara sig. En sak glömmer jag alltför ofta, och hjälp mig, du som läser detta, att påminna mig om detta: Gud är inte långt borta, Gud är alltid nära.

Rom 1:16 Ty jag blyges icke för evangelium; ty det är en Guds kraft till frälsning för var och en som tror...
Reflektion
Det spelar ingen roll vad någon säger till mig, jag skäms inte för Jesus. Han gav mig allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback